ukhuwah fillah

Selasa, 17 Julai 2012

Doa buatmu abi....




Ya Allah ya Tuhan ku,

 Aku menghulurkan kedua tanganku yang hina ini, Memohon Engkau limpahkan rahmat dan hidayahMu, Terasa terlalu lemah diri ini tanpa pertolonganMu ya Allah,

Ya Allah,

Segala pujian bagiMu Tuhan Sekelian Alam, 

Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, 

Tuhan Pemerintah hari pembalasan, Hanya Engkaulah yang kami sembah dan kepadaMu kami memohon pertolongan, Tunjukkanlah aku jalan yang lurus, Jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat ke atas mereka ,Bukannya jalan orang yang Engkau murkai ,Dan bukan pula orang-orang yang sesat. 

Ya Allah Ya Zaljalaaliwalikrom 

Ampunkan dosa-dosa ku kepada Mu ya Allah ,Aku terlalu lemah dengan godaan syaitan ,Aku masih melakukan maksiat walaupun kutahu ianya Engkau murkai ,Aku masih lalai dalam ibadat walaupun ku tahu ianya Engkau tuntuti ,

Ya Allah

 Teguhkanlah iman ku, kuatkanlah hatiku, Kurniakanlah kepadaku hidayahMu, taufiqMu dan lindunganMu Jauhilah aku dari segala laranganMu Dekatkanlah aku dengan segala suruhanMu, Tanamlah rasa benci dihatiku kepada maksiat ,Tanamlah rasa cinta dihatiku kepada ibadat ,

Ya Allah, Ya Rahim, Ya Karim 

Jadikanlah aku hambaMu dan umat Muhammad SAW yang beriman kepadaMu, Dan berbakti kepada kedua ibubapaku, 

Ya Allah,

 Ampunkanlah dosa kedua ibu bapaku,
Kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku ketika aku kecil, Bukakanlah pintu hati mereka untuk beriman kepadaMu ,
Aku terlalu banyak terhutang budi kepada mereka, 


Ya Allah

 pengorbananya membesarkanku,
tidak mampu untukku membalasnya,
Titik peluh nya yang tidak pernah kering demi membesarkan ku,
tidak pernah aku lupakan,
Tidak pernah sekali ia mengadu keletihan, 
Tidak pernah sekali ia mengadu kesakitan,
Lauk yang dimulut sanggup ia luah untuk diberikan kepadaku, 
Harta yang dikumpul sanggup dilepaskan untuk pendidikanku, 
Kerana mereka tidak pernah merungut kepadaku ya Allah ,
Kerana mereka tidak pernah mengadu kepadaku ya Allah ,
itulah pengorbananmu abi....


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

 
Di malam ini aku terkenang semua itu Di malam ini aku mengadu kepadaMu ya Allah Di malam ini aku memohon sepenuh hati kepadaMu ya Allah semperna dengan hari kelahiranya ini,
kau rahmatilah dirinya Ya Allah,
kau panjangkan lah umurnya,
kau kurniakan kesihatan yang baik untuknya,
kau limpahilah rezeki yang halal buatnya,
serta kebahagiaan didunia dan diakhirat,



Amin ya rabb.....


                                                                                diary:srikandi solehah




khas buatmu ayahda tercinta ustaz ismail bin rosli....daripada anak2mu yg comel2...hehe..syukran diatas pengorbananmu membesarkan kami smu, kasih sayangmu yg tidak terhingga....kami sayang Ayah.............



Tiada ulasan: